onsdag 19 augusti 2009

När naturen trycker på

Här hemma pottränas flitigt. När någon lyckats göra sina behov i pottan samlas hela familjen runt pottan och applåderar och ropar bravo! Potträning innebär också att de två yngsta oftast går nakna hemma för att minimera hindren under maratonloppen till pottan. Eller ja, mamman och pappan brukar sätta på dem underkläder men oftast åker Simons kalsonger av när han blir arg. (Själv har jag inte provat att slita av mig trosorna i ren ilska, men vad vet jag, det kanske hjälper!?)

Igår var det i alla fall en sådan dag som alla andra när Simons kalsonger inte längre satt på. Han var på upptäcksfärd bakom tv:n när naturens behov gjorde sig raskt påmind. I samma stund som jag ropade till mina älsklingar att maten var färdig ropade Teodor förtjust Mamma, det är bajs bakom tv:n! Tyvärr brukar Teodor sällan ha fel och just därför ville jag helst inte gå in i vardagsrummet. Men men där stod i alla fall vår yngsta älskling mitt bland alla fjorton kablar vi gömt bakom tv:n och liksom lite frågande sa pottan!? Jag kunde snabbt konstatera att det var försent för pottan och jag kunde också konstatera att det hade varit lite för trångt ställe för Simon att uträtta sina behov på eftersom vi förutom kladdiga kablar även hade bajs på väggen... Vilma som är lite väl förtjust i äckliga saker av alla konsistenter var snabbt framme för att känna med tårna i det härligt kladdiga. Det är tur att jag inte längra blir äcklad så lätt men var ska man liksom börja sanera???

Några timmar senare tyckte jag under bolibompatittandet att det fortfarande luktade ganska misstänktsamt och jag hann inte ens tänka tanken klart innan jag satte foten i något kladdigt på vår bruna (som tur är) lurviga (som synd är) vardagsrumsmatta...

Inga kommentarer: