onsdag 1 juli 2009

Badutflykt

Idag ni, bar det av med tre barn och mamma till badstranden utan pappa eller någon annan medhjälpare. I två och en halv timme plaskade och lekte vi. Jag hann till och med ligga och sola säkert 5 minuter! Mycket stolt är jag över oss alla att vi fick till en badutflykt med matsäck, leksaker och fika alldeles själva!

Kvällens utflykt fick bli till ICA där alla barn stolt körde varsin minikundvagn till vissa av de andra kundernas förtjusning och andras förfäran. Barnen skötte sig exemplariskt vilket gjorde det lätt att bortse från vissa små äventyr. Innan kassorna finns det väldigt mycket spännande på lagom höjd (läs godishyllorna) och Simon passade på att förse sig med både det ena och det andra i munnen medan mamma och pappa tog hand om Vilma som lagt sig på golvet för att skrika ut sin ilska över Teodor som inte ville byta kundvagn med henne. Ute på parkeringen sprang Teodor i förväg och när vi kom fram till bilen stod han helt enkelt och kissade framför bilen brevid. Föraren där fick sig ett gott skratt och lite stolt är jag faktiskt att vår 3-åring fixar att stå och kissa :-)

Trevlig kväll!

5 kommentarer:

Zakko sa...

Du är bäst! Jag får lätt panik bara över att ha två barn hemma på egen hand. Men det går sakta framåt...

Ha ha, barn i mataffär är ett äventyr, särskilt eftersom det ofta inträffar i kombination med både trötthet och hunger... eller extrem äventyrslust! Liam är både expert på att plocka ner saker i kundvagnen OCH att plocka i saker från bandet bredvid när vi packar kassarna! Det gäller att vara med.

Lillstina sa...

Men se det som en möjlighet att komma hem med de mest oväntade saker :-)

Vickan sa...

Haha, sköna Teodor!

Håller med föregående talare, du är bäst!
I jämförelse med dig är jag extremt lat och trött.

Kram på er

Anonym sa...

jag blir då helt klart imponerad över hur du fixar det.
Jag tycker jag inte fixar det och då har jag ändå ett "stort" barn.
kram på er och hoppas ni har det bra!!

Lillstina sa...

Vad ni är gulliga! Får gå in och läsa här de dagar jag inte klarar något alls :-) Kram på er supermammor :-)