tisdag 7 juli 2009

Två-ordsmeningar och ormar

Simon har sagt sin första två-ordsmening! Dock gör det lite ont i hjärtat att han just valde orden rädd mamma :-( Jag och vår supergoa granne på 9 år brottades lite i sjön varpå Simon blev jätterädd och gick en bra bit upp på stranden. När jag lyfte upp honom frågade jag om han blev lite rädd och då sa han alltså rädd mamma...

Och appropå rädd så är det en underdrift av vad jag blev när samma supergoa granne (som då inte var supergo) härom dagen kom in i vårt kök med två ormar. Mitt vrål hördes nog lång väg eftersom jag var alldeles hes efteråt... Nu var det "bara" gummiormar men det hjälpte föga när jag stod upptryckt i ett hörn och helt ärligt trodde att min sista stund var kommen. Grannen förstod som tur var sitt eget bästa och sprang ut igen med Teodor hack i häl. Efter en liten stund kommer Teodor in igen och liksom förvarnar att Nu har inte A med sig ormarna! Jag borde kanske göra något åt min fruktansvärda rädsla mot ormar men det bär mig emot eftersom jag då måste möta dem. Eller så kanske det mest är gummiormar jag är rädd för eftersom jag kan fixa ormar instängda i terrarium... Jag fortsätter nog bara att låtsas som att ormar inte finns så länge jag inte ser dem.

Förra helgen fick Vilma och Simon nya sängar vilket innebär att alla barn nu sover hos oss :-) Det tar en evighet innan de somnar eftersom det är såååå roligt att kunna går ur sängen själv. Dessutom tror jag på fullt allvar att de har slutit en antisovapakt eftersom de vid nattningen turas om att propsa på att ligga i min famn medans den andra snabbt som bara den hoppar ur sängen :-) Skönt är i allafall att de nu själva kan komma upp på natten och det finns ju faktiskt inget mysigare än att sova alla tillsammans!

Godnatt!

Inga kommentarer: