måndag 1 mars 2010

Jocke med kniven

Sedan några dagar lever vi i vår egen variant av Astrid Lindgrens värld. Teodor är regissören som sätter både de roller och repliker som vi skådespelare snällt får rätta oss efter. De tre syskonen delar på huvudrollen Pippi även om både Vilma och Simon gör sina tappra försök att även låta tomten få vara med i spelet. (Mössa på samtidigt som de ropar här kommer tomten!) Själv alternerar jag mellan rollerna som Jocke med Kniven och Blod-Svente. Eller som idag när jag i en och samma karaktär var Jocke med Svente blod-kniven. Mellan mina sjörövarroller agerar jag också haj medan Teodor instruerar sina syskon att ropa Akta dig Pippi, hajarna kommer!

2 kommentarer:

Zakko sa...

Jösses! Jag tänkte börja förbereda Liam (och Freja) på er ankomst och får nog sätta igång nu så att vi hinner igenom alla karaktärer =)

Lillstina sa...

Ja herregud "skratt". Jag hoppas verkligen att våra sjörövarslag har stillnat lite tills vi ska ut och resa :-)