söndag 9 maj 2010

Bäckdopp och lejon

Vilma fick feber igår kväll och natten har bestått av en hel del feberyra. I morse frågade jag henne om hon var sjuk och fick till svar "nej, nej lite feber bara!" Inget självömkande där inte :-)

Efter en lång sovstund före lunch blev Vilma fit for fight igen och på eftermiddagen cyklade hela familjen upp till Karlberg. Simon i cykelstol, Vilma i cykelkärran och Teodor på egen cykel utan stödhjul. Är så stolt över vår stora kille som både kan och orkar cykla så långt!

Snälla morfar fick dock idka taxiverksamhet och hämta en totalt genomblöt pojke som inte hade några torra kläder alls att cykla hem i... Vi träffade på två dagiskompisar i Karlberg och tillsammans utforskade de bäcken. Lite väl nära kanske. Jag hann se hur Teodor tog sats ordentligt för att göra ett graciöst hopp över till andra sidan men oturligt nog tog farten slut mitt över bäcken. På vägen hem i bilen hade han och morfar pratat igenom händelsen och Teodor konstaterade då att det var ju faktiskt lite roligt, men inte så roligt att han ville göra om det.

I väntan på kvällsmaten körde Simon röjsåg och jag hängde tvätt på balkongen. Simon fick syn på vår skäggige och mustachprydda granne varpå han tydligt pekade och ropade högt: Nu kommer tomten mamma! NEJ! Det är ett lejon!!!

Jag fick bråttom in...

Inga kommentarer: