tisdag 19 oktober 2010

Nappar till tomten

Nu är slutet på bebistiden ett faktum. Simon har slutat med napp och tvillingvagnen ligger ute till försäljning. Skönt men lite vemodigt faktiskt. Även om barnen ju fortfarande är små så känns det lite märkligt att de senaste åren som blivit min identitet med 3 små småbarn, blöjbyten, vällingflaskor, nattvak, nappar och snuttar nu ändras till en tid med små barn som snabbt blir äldre och börjar göra sina egna äventyr där mamma inte alltid är självklar.

Både jag och Joel var lite oroliga inför Simons sluta med napp-projekt. Ingen av oss trodde att vår lilla snuttkille frivilligt skulle lämna ifrån sig napparna. Det var med viss förvåning vi fick ta de del av Simons ovanligt goda humör den första nappfria dagen. Besök gjordes självklart på leksaksaffären där han snabbt bestämde sig för sin sluta med napp-present. När kvällen kom var vi beredda på att gå skift med en arg och ledsen son. Men icke! Simon sov lugnt HELA natten. På morgonen frågade han efter nappen och jag svarade då att "du har ju slutat med napp" Varpå han lite trumpet blängde på mig och muttrade: "Men kan jag få dockan då..?" Följande dagar följde lika harmoniskt och nu är alla 14 nappar lämnade till morfar som har lovat att sända dem vidare till tomten om han skulle råka springa på honom ute i skogen :-) Är så otroligt stolt över min yngsta älskling!

Inga kommentarer: