måndag 13 september 2010

Åka hem...

Arg Simon till morgontrött mamma som försökte få dra sig lite i sängen: "Jag ska åka hem!" Jaha, var bor du då frågade jag varpå svaret inte lät vänta på sig "På dagis!" Det är ju skönt att älsklingen trivs på dagis, men det finns ju gränser känner jag för HUR mycket de ska trivas. Eller så finns det kanske gränser för hur mycket vi ska jobba... Sett ur den synvinkeln så gör trivslefaktorn lite mera ont i mammahjärtat.

Jag är ledig på fredagar nu för tiden och det är såååå skönt! Ser lite framför mig att jag kommer att vara ledig denna dag under resten av mitt yrkesliv. Självklart är jag inte främmande för att ändå ha heltidslön ;-)

1 kommentar:

Zakko sa...

Ja, huga vad de är bra på att trycka på dåligt-samvete-knapparna =( Men du får se det positiva med en kille som trivs, trivs, trivs på dagis. Skönt att ni har fredagarna tillsammans. Att jobba 75% är rena rama lyxlivet - skönt!